برگه‌ها

آوریل 2024
ش ی د س چ پ ج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
 
No Image
خوش آمديد!
بررسی شعر و داستان با حضور محمود معتقدی و رسول یونان پيوند ثابت

سیزدهمین نشست عصر روشن با موضوع «چرا شعر؟ چرا داستان؟» برگزار می‌شود.

در این نشست که در سالروز برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی عصر روشن برگزار می‌شود، ابتدا پدرام رضایی‌زاده، لیلا صادقی و رسول یونان به شعر و داستان‌خوانی می‌پردازند.

پدرام رضایی‌زاده، متولد اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ است. او مجموعه‌ی شعر «اگر شیطان سخن بگوید» و مجموعه‌ی داستان خود را با نام «مرگ‌بازی» منتشر کرده است. او همچنین رمانی دارد با عنوان «نیم‌ ساعت مانده به صدای جیرجیرک».

لیلا صادقی، متولد ۲۸ فروردین ۱۳۵۶ است. از او علاوه بر آثار داستانی چون ضمیر چهارم شخص مفرد، وقتم کن که بگذرم، اگه اون لیلا ست، پس من کی‌ام؟!، داستان‌هایی برعکس، و بالاتر از سیاهی نقطه، شعر- داستان از غلط‌های نحوی معذورم، نیز منتشر شده است.

از رسول یونان، متولد ۱۳۴۸، نیز علاوه بر مجموعه شعرهای روز بخیر محبوب من، جاماکا، پایین آوردن پیانو از پله‌های یک هتل یخی، کنسرت در جهنم و من یک پسر بد بودم، مجموعه داستان کلبه‌ای در مزرعه برفی، دو مجموعه داستان مینی مال فرشته‌ها و احمق ما مرده‌ایم!، به‌همراه رمان خیلی نگرانیم شما لیلا را ندیدید، و نیز نمایش‌نامه‌هایی با عنوان‌های گندمزار دور، تخم مرغی برای پیشانی مرد شماره ۳، سنجابی بر لبه ماه و یک بعد از ظهر ابدی منتشر شده است.

 در ادامه عصر روشن سیزدهم، محمود معتقدی، رسول یونان و علیرضا بهرامی در میزگردی به بررسی و ارزیابی فضای شاعری و داستان‌نویسی، و نیز شاعری داستان‌نویسان و داستان‌نویسی شاعران می‌پردازند.

سیزدهمین نشست عصر روشن از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۵ خردادماه جاری در کتابسرای روشن، واقع در تهران، خیابان سمیّه، نرسیده به تقاطع مفتّح، برگزار خواهد شد.

 

دسته: خبر | نويسنده: admin



ارسال نظر غير فعال است.

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

انتشارات شهنا

انتشارات شهنا
1
No Image No Image