برگه‌ها

می 2024
ش ی د س چ پ ج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
No Image
خوش آمديد!
گذرنامه موّقت ماهی آزاد پيوند ثابت

 

گذرنامه موقّت ماهی آزاد

شاعر: پژمان ‌الماسی‌نیا

ناشر: نشر فرهنگ ایلیا

چاپ نخست: ۱۳۹۰ ش

طرح جلد: امیر پیروی

_____________________________________

«گذرنامه‌ موقّت ماهی آزاد» عنوان پنجمین مجموعه‌ی شعر پژمان الماسی‌نیا است که ماه گذشته (فروردین ۱۳۹۰) از سوی نشر فرهنگ ایلیا به چاپ رسیده است. این کتاب دربرگیرنده‌ی ۴۱ شعر از سروده‌های سپید الماسی‌نیا است که در قطع رقعی و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علاقه‌مندان شعر معاصر عرضه می شود.

این کتاب پنجمین مجموعه‌ شعر پژمان الماسی‌نیا، پس از کتاب‌های دیگر: هم‌بازی‌ات نمی‌شوم (۱۳۸۶)، عاشقانه‌های برف به اسم کوچک (۱۳۸۷)، روایت ماه از نیمه (۱۳۸۸) و تقویم عقربه‌دار ماه‌های بهار (۱۳۸۹) است .

«گذرنامه موقّت ماهی آزاد» دربرگیرنده‌ی ۴۱ قطعه شعر است که شامل سروده‌های تابستان سال ۱۳۸۳ تا پاییز ۱۳۸۸ است.

این مجموعه‌ی شعر برخلاف کتاب‌های قبلی‌ پژمان الماسی‌نیا؛ شامل شعرهای بلند نیز هست که گاه بیش از دو یا سه صفحه را دربرمی‌گیرند و رویکردهای اجتماعی در بسیاری از شعرها دیده می شود .

همچنین در این کتاب؛ به عشق هم به‌شکلی مستتر در معنا پرداخته شده و ساختار بیرونی و ساختار درونی (معنایی) این کتاب از آثار قبلی‌ متفاوت است.

ساختار اشعار سال ۱۳۸۸ در مجموعه‌ی حاضر؛ متفاوت‌تر از کتاب پیشین (تقویم عقربه‌دار ماه‌های بهار) است و تصویرسازی‌های خاصّ آن اشعار در این مجموعه دیده نمی‌شود.

فضاها در اشعار نیمه‌ی اول سال ۸۸ بیشتر عینی‌ است و می‌توان گفت آنچه در این شعرها وجود دارد؛ فضاسازی‌هایی است که مخاطب را به سمت گوشه‌هایی از زندگی می‌کشد.

پژمان الماسی‌نیا متولّد  ۱۳۶۳ ش در شهرستان بروجرد و فارغ‌التّحصیل دانشگاه هنر اصفهان است.

 

دسته: معرّفی کتاب | نويسنده: admin



ارسال نظر غير فعال است.

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

انتشارات شهنا

انتشارات شهنا
1
No Image No Image