برگه‌ها

آوریل 2024
ش ی د س چ پ ج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
 
No Image
خوش آمديد!
خوان نوروزی پيوند ثابت

 

مجموعه مستند«خوان نوروزی» به کارگردانی سیزده مستندساز از برنامه های نوروزی شبکه دو سیماست که در گروه مستند این شبکه به تهیّه کنندگی مرتضی ندایی ساخته شده است و در نوروز ۱۳۹۰ هر روز ساعت ۳۰ : ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد .

در آیین های باستانی ایران برای هر جشن “خوانی” گسترده می شد که دارای انواع خوراکی ها بود. خوان نوروزی “هفت سین” نام داشت و می بایست از بقیّه خوان ها رنگین تر باشد . هر یک از اجزای آن نیز به نیّت خاصی بر سفره نوروزی جای می گیرند و در این رخداد ملّی، کثرت ملّتی به وحدتی زیبا برای نو زایی طبیعت می رسد.

محمود یارمحمّدلو در سنندج ، تبریز و سمنان مستند “سمنو “را کارگردانی کرده است ، هادی آفریده در سمنان و تهران مستند “سنجد  ، درخت فراموش شده”، کامران حیدری در شیراز و در بین قشقایی ها مستند” سبزه “، محمّدرضا فرزاد در رشت و انزلی مستند “مرغانه” ، محمّدعلی هاشم زهی در چابهار مستند “بهارگاه” ، حسن نقّاشی در یزد  مستند ” شیرین روز”، محمّد مقدّم در کاشان ، عسلویه ، تهران ،گرجستان ، کردستان ، شیراز و قشم مستند های ” آینه” و”ماهی” ، امید بلاغتی در تهران ، شهریار ، دماوند و اراک مستند “سیب” ، حسین مشک آبادیان در بوشهر مستند”سیر” ، شهرام میراب اقدم در زنجان ،اراک و تهران مستند “سرکه”و مریم حق پناه و پژمان مظاهری پور در هوراند آذربایجان شرقی مستند “سماق”  را کارگردانی کرده اند .

“فرهاد ورهرام ” نیز مشاور طرح این مجموعه بوده است .

 

دسته: خبر | نويسنده: admin



ارسال نظر غير فعال است.

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

انتشارات شهنا

انتشارات شهنا
1
No Image No Image