برگه‌ها

فوریه 2011
ش ی د س چ پ ج
« ژانویه   مارس »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  
 
No Image
خوش آمديد!
قهوه ی تلخ / میثاق بنی مهد پيوند ثابت

یک قهوی تلخم که شکر ریز ندارد

یک حامی مشروطه که تبریز ندارد

چون باقر و ستار که تنها دم کاخی

اسب و سپر و لشگر و تجهیز ندارد

یک بغض فروخورده ام آن تارزنی که

در سیم خودش حزن غم انگیز ندارد

نظرات[1] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از آیسا حکمت پيوند ثابت

 

 جهان می ایستد

پیاده می شوم

گلّه ای از اسب های وحشی

دور میدان گاوبازی می چرخند

 

چراغ سبز

چراغ قرمز

چراغ رنگ چشم های کسی

که هرگزگاوی در قلبش نچرخید

و هرگز گلوله ای قلبش را نشانه نگرفت

نظرات[16] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از سلیمان گالشی پيوند ثابت

 

          ای هم اسم بهار،

            رویش و طراوت از ناز مژگانت می بارد…

                    تقصیر تو نیست اگر عاشقت نمی شوم،

                                        ریشه های دلم خشکیده…

 

نظرات[2] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از صدیقه حسینی پيوند ثابت

 

 در جهان بدون جاذبه ام

مثل آب نخورده ام،سختي

نيمه ي خالي ات پُرم مي كرد

توي تلقين حس خوشبختي

 

خودكشي ستاره اي غمگين

وسط سال هاي بي نوري

تو به اندازه ي خدا نزديك

تو به اندازه ي خدا دوري

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
لباس صورتی / آیسا حکمت پيوند ثابت

  

گوش هایش راتیز کرد، صدا از اتاق مشرف به آشپزخانه می آمد. به طرف اتاق رفت. در راباز کرد. کیانا تنها روی پتویی سفید خوابیده بود. لباسش پر از استفراغ بود و شیشه ی شیرش کناربالش افتاده بود. نشست. اورابغل کرد، بوسیدو لبا سش راعوض کرد.اشک هایش روی صورت کوچک و لطیفش چکید.

نظرات[15] | دسته: داستان | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
صدای سوم / فاطمه محسن زاده پيوند ثابت

 

کتاب ” صدای سوم ” ، شامل داستان هایی از دوازده نویسنده ی نسل سوم آمریکا می شود که از سوی نامی آشنا برای اهالی ادبیّات و کتاب ، گردآوری و به شیوایی به فارسی ترجمه شده است : احمد اخوّت .

این کتاب درآمدی خواندنی ازپل آستردارد، با عنوان ” داستان ” و مقدّمه ای مفید وآموزنده با عنوان ” صدای سوم ” ، از مترجم اثر و ” داستان کوتاه امروز” ، از دونالد بارتلمی .

نظرات[0] | دسته: معرّفی کتاب | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از سیّد مهدی موسوی پيوند ثابت

 

– « بابا واسه م قصّه بگو »

بچّه ای که خوابش نمی برد

آرزوهای کوچکی دارد

که از خمیازه های من بزرگتر است

یکی بود

بعد یکی نبود

بعد صدای موتورها بود و گریه ی مادری که نمی شناختم

این بخیه ها

زخم هایم را نمی بندد

نظرات[12] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
نوای نی _ نوای چنگ / دکتر محمّدعلی اسلامی ندوشن پيوند ثابت

 

گفتيم که مثنوي با عشق آغاز مي شود ، شاهنامه با خرد . ولي شاهنامه باچيز ديگري نيز راه خود را مي گشايد و آن « مهر » است .

مي دانيم که بنا به قول معروف و اظهار خود فردوسي، نخستين داستان شاهنامه که سروده شد ، مهر نامة بيژن و منيژه است . در مثنوي ني به نوا مي آيد و در شاهنامه چنگ . در شاهنامه « بُت مهربان » فردوسي براي او چنگ مي نوازد و او را به سرودن داستان بيژن و منيژه دعوت مي کند . وي نُماد نازنيني ، آزادگي و زيبايي است . با حضور او شبي موحش به بزم تبديل مي شود و زايش سپيده دمش شاهنامه است . در مثنوي نواي عشق سروده مي شود ، و اين عشق دائر مدار و محور هستي قلمداد مي گردد ،‌ و سرانجام عاشق و معشوق يکي مي شوند .

نظرات[0] | دسته: مقاله | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
فرهنگ عليه فرهنگ /مسعود رفیعی طالقانی پيوند ثابت

 

انبوه كالاهاي فرهنگي در جهان مدرن بدون شك چيزي نيست كه بتوان به آساني از كنار آن گذشت؛ چرا كه كاملا مشهود است بخش سازمان يافته اي از آنها با هدفي، جز تعالي فرهنگ توليد شده اند . فرهنگ مفهومي چند وجهي و چند بعدي است . داراي مفاهيم و تعاريف متعدّد و نيز واجد نوعي جنبه ی ابزارگونه كه مدّت هاي طولاني است اين امكان را براي ساخت قدرت پديد آورده است تا به آساني بتواند بخش عظيمي از ناكامي ها را بر عهده ی كاستي هاي فرهنگ بگذارد و نيز فرهنگي بسازد آن گونه كه خود مي خواهد . اين ياداشت در تلاش است تا با نگاه ابزارگرايانه به فرهنگ نظر بيفكند و با طرح چند مثال، چرايي بسط ” نظريه ی صنعت فرهنگ سازي ” متفكّران مكتب فرانكفورت را واكاوي نمايد . پيش از آن لازم است به اين نكته اشاره شود كه نظريه ی صنعت فرهنگ سازي، از جمله قطعات فلسفي است كه در دوران مدرن به نقد شرايط فرهنگي دوره ی سرمايه داري متأخّر پرداخته و در واقع ديدگاهي تحليلي است در نقد وضع موجود . از ديدگاه نظريه پردازان مكتب فرانكفورت، نظير: آدورنو ، هوركهايمر و ماركوزه جامعه ی سرمایه داری متأخّر به واسطه ی شناخت کاذبی که حاصل اشاعه ی فلسفه علم اثباتی (پوزیتویسم) است، دچار افت فرهنگی شدیدی شده است .

نظرات[1] | دسته: مقاله | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
چند شعر از پوریا شیرانی پيوند ثابت

 

 

1 ـ نبود ها

 وقتی تو بودی، بهار بود

گل بود

تازگی بود

چشم هایم در چشمهای تو جوانه زد

و من در آفتاب تابستان بودن َت، گرم شدم،

– که توانستم پاییز رفتن َت را طاقت بیاورم

نظرات[1] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
آشوب طلب / رضا کاظمی پيوند ثابت

 

 

چشم‌هام را بستَ‌م، ماشه را چکاندم. مُخ‌َش پُکید. افتاد. پخشِ زمین. به‌روو.

 اسلحه را گذاشته بودم روو شقیقه‌ش، فشار داده گفته بودم: راه بیفت! حواسَ‌ت هم فکرت هم نرود بخواهی جار بکشی، جَرمَنجَر راه بیندازی نیمه شبی مردم را مأمورین را بِکِشی توو کوچه خیابان که: می خواهد بِکُشَدَم. جانی است. خلاصَ‌م کنید از دستَ‌ش. بُهت‌زده بود. رنگ از رووش – رُخَ‌ش پریده، سفید شده بود. مِیّتِ سَرِ پا. آسمان هم مهتاب بود. قرص کامل. زیر نوورِ ماه، شده بود کافوور. نه، شده بود پودرِ رخت‌شوویی انگار، که عرقَ‌ش شُرِّه کرده از پیشانی‌ش، شده بود حُباب‌حُباب، برق می‌زد. اسلحه را از شقیقه‌ش برداشته گذاشتَ‌م – گذاشته بودم پشتَ‌ش. میان کتف‌هاش. هُلَ‌ش داده بودم جلو. راه افتاده بود. زبانَ‌ش بند آمده قفل شده بود. گریپاچ. کوچه سکوت بود. روشن بود. گفته بودم از کنار دیوار برود.

نظرات[3] | دسته: داستان | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
نقدِ نقد ادبی / سام محمودی سرابی پيوند ثابت

 

نقد معاصر ایران در طي سال هاي اخير به عقیده ی بسیاری از صاحبنظران، نقدی مصرف گرا و گرته بردار بوده است و امروز در آخرين سال هاي دهه ی هشتاد پرداختن به این موضوع که ما هنوز نقدی جدّی و حتّی متعارف نداریم، اهمّیّت خود را بیش از پیش به اصحاب نقد و فکر تحمیل می کند. عبدالعلی دستغیب از جمله فعّالان این عرصه بوده است و حوزه کاری اش ـ از نقد تا ترجمه ـ این امکان را برای ما به وجود که برای بررسی این نقد مصرف گرا (و به عقیده ی دستغیب مستعار) به سراغ این مترجم و منتقد فعّال برویم.

___________________________________

  

می خواهیم بحث را با یک بررسی تطبیقی ادوار نقد ادبی در ایران آغاز کنیم.

نظرات[1] | دسته: مصاحبه | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
دردهای تکراری/ از حامد ابراهیم پور پيوند ثابت

 

حامدابراهیم پور

صداي پاي تو در گوش كوچه ها جاري ست

و گريه  آخر اين ماجراي تكراري ست

نه شب شده ست ـ كه مهتاب بيش و كم بزند ـ

نه قصّه است ـ كه باران به صورتم بزند ! ـ

زمان به سر نرسيده ، زمين به هم نشده

و هيچ چيز از اين روزگار كم نشده !

همان كه بود : همان تكّه سنگ گرد مذّاب

همين كه هست : همين آسمان و جنگل و آب !

ببين كه تيغ تو بر استخوان نخورده عزيز

ببين كه رفتي و دنيا تكان نخورده عزيز  !

نظرات[1] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
چند شعر از سریا داوودی حموله پيوند ثابت

 

 

1 ـ پرسونا

 تو می شوم

تصویرم را وارونه می بینم

نیمی تو

نیمی توووهای تو

 

من

تو

او با آینه ای بر می گردد

تو به شکل من در می آیی

من نمی خواهم

چیزی باشم

جزآنچه هست

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از سیّد مهدی موسوی پيوند ثابت

 

نگاه می کنم از غم به غم که بیشتر است

به خیسی چمدانی که عازم سفر است

من از نگاه کلاغی که رفت فهمیدم

که سرنوشت درختان باغمان تبر است

نظرات[2] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
دو شعر از عبّاسعلی کریمی میبدی پيوند ثابت

 

1 ـ دست درجیب

 بی خيال بهار

و درخت های کاج

اين بار

از خيابان پاييزی  به خانه بر می گردم

و کفش هايم را

بر برگ های خشکیده  درختان  آرزو می کوبم .

بی تو …

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
رخداد نیست انگاری بر شعبده زیستن / سهند ستّاری پيوند ثابت

 

آدمی با  عبور از هستی تاریخ مدارش از پس شناسایی مکث های هستندگی ، با تجربه ی خردورزی ، مبنای مفهومی را هویدا کرد تا بدین باب ساختار اندیشه ی نقّاد را بنیان گذاشته باشد که البتّه از پس رصد پیدایش این مبتدا ، تصویری از رقص حضور اندیشه ی دیالکتیک او در سیری چند هزار ساله هویدا می شود ؛ حضوری که از برای نیل به حقیقت با انگیزه میل به جاودانگی و رستگاری و با گریز از فعلیّت نیستی ، انسان را شکیبانه بر محور هستندگی خویش به پیش رانده است و اقتدار بشر را از مکان و زمان حاکم بر هر دورانی به ذی شرطی از دوران دیگر منتقل کرده است ، امّا با تمامی این تفاسیر آدمی هیچگاه قادر نبوده است که شک و ریب را از اندیشه ی منطقی اش ، البتّه فرای رویکرد دینی ، حذف کند؛از این رو مکرّرا ساختاری از برای نیست انگاری در سیکل هستن آدمی مدام بر در اندیشه ی او کوبیده می شود و سهمگین ترین مهمانی ها را بر تفکّر او القا می کند . از این منظربایسته است که حدّاقل خاستگاه پوچی و نیست انگاری را در حیات سردرگم انسان شبه مدرن و باستانی بسان مکتبی انگاریم که به جد تأمّلی سخت بر آن لازم است .

نظرات[1] | دسته: مقاله | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از محمّدرضا حاج رستم بگ لو پيوند ثابت

 

مونالیزاترین اخم تو لبخند آرزو دارد

که اردک، زشت و زیبا خولیایی های قو دارد

تو از شمسی ترین منظومه مولاناترین بزمی

 که تالار تنت دو مطرب مهتاب رو دارد

دوتادل داری و هر دل دوتا دهلیزوهر دهلیز

هزاران شاتقی زندانی دخترعمو دارد

و من آنقدر گفتم تا که نامت رفت یادت چیست

که مهتا لافتی الّا اگر این دست مو دارد

نظرات[1] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
سه شعر از سیّد رضا محمّدی پيوند ثابت

 

1 ـ

نفرین به زندگی که تو ماهی من آدمم

نفرین به من که پیش فراوانیت کمم

نفرین به آنکه فرق نهاده ست بین ما

تا تو بهشت پاکی، تا من جهنمم

نفرین به خلقتی که مرا عرضه کرده است

من که تمام رنجم من که فقط غمم

نظرات[7] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
ترانه ای از عبّاس استیری پيوند ثابت

عباس استیری

 

نیگا کن داره تنهایی برامون دَس تکون میده

نیگا کن داره دلتنگی ما رو با دس نشون میده

گمونم آخرین باره که ما همدیگه رو داریم

که طعم بوسه هات میگه من و تو آخر کاریم

نظرات[3] | دسته: ترانه | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
گفتگو با سیّد رضا محمّدی / مجتبی دهقان پيوند ثابت

مقدّمه:

سیّد رضا محمّدی از جمله چهره‌هایی است که می توان نام او را در کنار محمّد سعید میرزایی ، محمّد حسن صادقی‌پناه و… از تأثیرگذارترین شاعران جنبشی دانست که در غزل و در دهه ی هفتاد در ایران روی داده است. آنچه می خوانید گفتگویی است با وی که چند روزی را در شهریور ماه از لندن، برای دیدار از خانواده پدری اش به ایران آمده بود. سیّدرضا محمّدی در دانشگاه لندن  دانشجوی دکترای فلسفه غرب است

نظرات[1] | دسته: مصاحبه | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
زن،مرد،فرشته هاخودکشی می کنند!/فاطمه محسن زاده پيوند ثابت

 

شهامت استفاده از فهم خود را داشته باش!

بخش نخست مقاله :

http://www.matneno.com/?p=856

بخش دوم مقاله :

http://www.matneno.com/?p=1188

  ____________________________

 

در شعر” [صدای بوق ، ورود وخروج زن ، ترافیک ] ” گویی مخاطب به تماشای فیلمی می نشیند : معشوقی که رفته است و راوی که رنج خویش را به تصویر می کشد.آغاز و پایان این روایت به نوعی تکرار می شود با این تفاوت که درآغاز زن گریه می کند : « صدای بوق غم انگیز و گریه یک زن » ودر نهایت و سکانس آخر« صدای خیس پیانو در امتداد مرد » شنیده می شود؛ مردی خزان زده دربرابرزنی مرموز و منفعل که بی رحم هم جلوه می کند: «ومردپاییزی ازخودش فروافتاد / میان قلب زن ، نه! به سینه موزاییک /وگریه کرد زنی که مرا به گریه سپرد / که باتبسم گنگش مرانکردشریک » .

نظرات[1] | دسته: مقاله | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
خلق لایه هایی معناگر در ساده نویسی/حمیدرضا اکبری شروه پيوند ثابت

 

 

این تاج خار

نوشته :منصوره اشرافی

شعر های  56-84

انتشارات مینا  ـ تهران

شاعر کاری نمی کند ،جز کشف آن . یاسان اسکا سل

_________________________

  شعر هنری زبانی است و زبان شامل، عناصری چون: لحن ، واژه  در یک ساختار دقیق ساخته شده است ،امّآ واژه در زبان گفتاری یک علامت ودر شعر معناست . با ذکر این دو نکته وبا خوانش مجموعه،  ما با پروسه هایی طرّاحی شده در متن روبرو می شویم

نظرات[2] | دسته: نقد و نظر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
سه شعر از نجیب آگاه (از افغانستان ) پيوند ثابت

1ـ معتاد

 معتادم و

یک قرص لبخند

برای سه شبانه روزمن کافی ست

 

2 ـ پلّه ها  

 از پلّه های می جهم

اعداد در سیر صعودی به صفر می رسند

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از پوریا میررکنی پيوند ثابت

 

شبی که کودک آدم ز بند ناف افتاد

کلاه آرزویش پشت کوه قاف افتاد

 

زمان به طرز عجیبی گذشت از ساعت

میان عقربه ها نیز اختلاف افتاد

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
پست مدرنيسم و زيبا شناسي (بخش دوم)/حمیدحیاتی پيوند ثابت

افلاطون حقيقت را زيبایی مي دانست. انديشمنداني، چون دريدا ، فوكو، بارت و … كه بسيار مرهون سوسور زبان شناس هستند ،در به هم زدن اين گزاره ي افلاطون كه هزاران سال بي چون و چرا مي نمود،نقش مؤثّری ايفا كردند. دريدا با تقابل هاي دوتایی حقيقت را به چالش كشيد. لازم است كه مقداري از ديدگاه دريدا را توضيح بدهم.  دريدا معتقد است كه هر چيز كه ما بر زبان مي رانيم، داراي تقابلي است، مثلاً خوب/ بد، زشت / زيبا، حقيقت و دروغ … امّا شناسايي هر كدام از اين مقولات بدون در نظر گرفتن طرف متقابل آن امكان پذير نيست، مثلاً شما چه چيز را خوب مي خوانيد؟ آنچه بد نباشد! و بالعكس.

نظرات[1] | دسته: مقاله | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از محمّدحسین ملکیان ( فراز ) پيوند ثابت

 

قهوه را بردار و يك قاشق شكر… سم بيشتر

پيش رويم هم بزن آن را دمادم بيشتر

قهوه ي قاجاري ام همرنگ چشمانت شده ست

مي شوم هرآن به نوشيدن مصمّم بيشتر

نظرات[2] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
یادداشتی بر فراوان کلمه است / حمیدرضا اکبری شروه پيوند ثابت

فراوان کلمه است

مجموعه شعر -1388

نوشته آنا شکرالهی

نشر : نگیما

 ______________________________

نا پدید شدم

وبعد از آن کسی را ندیدم . (ص 43)

فراوان کلمه است بر گرفته از هویّتی زنانه است که در پس خود پسا ساختارگرایی را یدک می کشد ،به گونه ای که زبان ساختاری در برخی کار ها عامل های نقش پذیری را بوجود می آورند ؛

نظرات[0] | دسته: نقد و نظر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
خیابان خوابهایی که درشعرخلیل جوادی زندگی می کنند/سالارعبدی پيوند ثابت

 

خليل جوادي، متولّد 1343 زنجان است .وي از جمله شخصيّت هاي ادبي چند سال اخير كشور است که به نوبه ی خود تأثیر خوبی در ادبیّات امروز ، به خصوص طنز بر جای گذاشته است . او درتهران ساكن است و در زمينه هاي گوناگون هنري فعّاليّت دارد .

 جوادي كارشناس شوراي شعر وموسيقي مركز صدا و سيماي جمهوری اسلامی ايران بوده است . به علاوه تدريس هم مي كند . چند سالی هم مديريّت وسرپرستي «مؤسّسه فرهنگي هنري رسانه هنر» را بر عهده داشته است كه متعلّق به خود اوست و درآن جا كارهاي گسترده ی گوناگوني ، چون: نشر وتوليد آثار صوتي ، برگزاري كلاس هاي مختلف هنري ،ضبط و تدوين آثار موسيقايي و… انجام مي شود .امّا جوادي را خيلي از مردم با کتاب «خيابان خواب ها»يش مي شناسند .

نظرات[1] | دسته: نقد و نظر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
چشم هایش / مهرنوش قربانعلی پيوند ثابت

 

 

چشم هایش

اشتباه نكنيد!

ديباچه‌ي «چشم هايش» خطاب به خواب‌هايم نيست

و از هواي كرج كه به نامم سند زده‌اند

بيش از رودخانه‌اي برنداشته است

تقصيرپوستم نيست كه درآن نمي‌گنجم

يا داستاني كه نعل وارونه به يادگاري ” داوينچي” مي‌زند

” بزرگ” بود ولي در اتّفاق ديگري افتادم

ابر از آسمان تبعيّت مي‌كند يا آسمان از ابر؟

پرسشي كه پايم را به عاشقي كشيد

و ديگر جدا نشديم!

 

نظرات[1] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
سه شعر از نسرین ارتجایی پيوند ثابت

 

1 ـ دخترمار

وختي گرويا نوون،ميشيا كدخدان(1)

 و كدخدا موش ها

عشق را در سوراخ ها پنهان مي كنند كنار مارها

نظرات[5] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
حرمت شکست / حمید شرفی پيوند ثابت

  حمید شرفی

حرمت شکست، آینه بندی حرام شد

 فرصت برای عشق نوشتن تمام شد

 در کوچه های یخزده اشکی عبور کرد

 بغضی نشست، سایه ی غم مستدام شد

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
وحشت از نوع ایرانی / فرانک کلانتری پيوند ثابت

 

بررسی ضعف ها و مشکلات موجود در سینمای وحشت در ایران، پروسه ی کوچکی نیست. نخست به این دلیل که نیاز به بررسی جامع از زوایا و ابعادگوناگون نظام سینمایی داخل و موشکافی دقیق عللِ عدمِ شکل گیری آن (چه دلایل فرهنگی و چه دلایل اقتصادی) دارد. سپس به این دلیل که این ژانر در ایران دارای پیشینه ی محکمی نیست، باید به سینمای خارج و مبانی و منابعِ آن نقب زد و این خود، نمی تواند در یک مطلب و به شکل کلّی و یکسره به انجام برسد.

نظرات[0] | دسته: سینما | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
سه شعر از مهدی جلالی سروستانی پيوند ثابت

 

 

نرفته ام

که نشانی پدیدار نگردد

باران آورده ام

خود را

          و اشک هایم

که از هجوم پر هیاهوی باران

کم نمی کند .

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
دو شعر از فرزاد فرنود ( از افغانستان ) پيوند ثابت

 1ـ

هیچ می دانی … ؟

وقتی دست های گره زده

ازسینه ها باز می شوند وبه رکوع می روند

و پاهای تپاک زده

ازبانگ ناقوس کلیسا

به هم می رسند

نظرات[0] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
سه داستانک از فاطمه محسن زاده پيوند ثابت

1 ـ شادی

گفته بودند جهنم انتظارش را می کشد .نرم نرمک دستش را به اسلحه کشید . چند قدم به عقب رفت وبه دیوار تکیه داد. انگشتش را روی ماشه گذاشت  و آن  را روی پیشانی اش گرفت. روحش را دید که دارد در زمین فرو می رود. اشک روی گونه هایش لغزید  و در  چاله ی کوچک گوشه ی لبش جمع شد.
« شادی » به اتاقش دوید:”مامانی، مگه نگفتی تفنگ اسباب بازی پسرا هست؟!!”

نظرات[3] | دسته: داستان | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
شعری از مرجان مجیدی پيوند ثابت

 

برای عزیزان درگذشته در حادثه سقوط هواپیمای ارومیه و استاد گرامی دکتر رضا مرادی که آخرین جلسه ی درسش ناتمام ماند.

 _________________________

 در این برودت بی تردید

 که مرگ مرا پس می زند

 تا تاول های انگشتانم را

 به خاک پس دهم

 در این هیاهوی پر کابوس

 که مرگ آمده و مانده و نمی رود

 تو بر نمی گردی

نظرات[4] | دسته: شعر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 
مراسم ” شب مولانا ” در دانشگاه یزد برگزار می شود. پيوند ثابت

 

نشست علمی، ادبی « شب مولانا » در شامگاه چهار شنبه 20 بهمن 1389، در سالن شهید منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار می شود . در این خصوص دکتر مجید پویان ، دبیر اجرایی مراسم ، اعلام کرد که انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد به منظور بازشناخت هر چه بیشتر اندیشه های مولانا این نشست را بر گزار می کند.

در این مراسم دکتر اصغر دادبه،استاد دانشگاه علامه طباطبایی و ازصاحب نظران عرفان ،فلسفه و کلام اسلامی، در  خصوص جهان بینی و اندیشه ی مولانا سخنرانی می کند.همچنین شاعر و نویسنده نامی تاجیکستان ، سرکار خانم گلرخسار صفی آوا ، که مهمان ویژه دانشگاه یزد در این مراسم است، علاوه بر شعر خوانی ، درباره ی جایگاه مولانا در ادبیّات تاجیکستان سخن خواهد گفت.

نظرات[1] | دسته: خبر | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 
1
No Image No Image